منتقد نو

نقدی بر ورشن فکری,ادیان,فرق

منتقد نو

نقدی بر ورشن فکری,ادیان,فرق

منتقد نو

نقدی بر شبهات پیرامون دین مبین اسلام و نشر مطالب حقیقت

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۶ تیر ۰۰، ۲۰:۲۶ - زهرا
    عالی

زن در دیدگاه پولس رسول و مسیحیت

سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۰۱:۳۹ ب.ظ


https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ee/Bartolomeo_Montagna_-_Saint_Paul_-_Google_Art_Project.jpg/220px-Bartolomeo_Montagna_-_Saint_Paul_-_Google_Art_Project.jpg

✅ زن در دیدگاه پولس



📜 بی‌شک هر کس که کمترین شناختی نسبت به #مسیحیت داشته باشد، با نام پولس آشنا است. بدون تردید #پولس پس از #عیسی_مسیح، شخص اول مسیحیت کنونی بوده و تأثیر چشم‌گیری نیز در شکل دادن بسیاری از آموزه‌های مسیحیت و همچنین رشد و گسترش آن، داشته است.

⭕️ اگرچه در منطق اسلام علاوه بر تعلم و یادگیری، تعلیم نیز از حقوق اولیه زنان به شمار رفته و هم‌اکنون نیز در کشور‌های اسلامی بسیاری از زنان به مقام استادی و معلمی رسیده و هر یک در حوزه‌ی تخصصی خود مشغول تعلیم و آموزش مردان و زنان هستند.

⏪اما پولس در رساله‌های خود، زنان را از تعلیم دادن بر حذر داشته و به آنان اجازه‌ی تعلیم نمی‌دهد: «و زن را اجازت نمی‌دهم که تعلیم دهد یا بر شوهر مسلط شود بلکه در سکوت بماند؛ زیرا که آدم اوّل ساخته شد و بعد حوّا؛ و آدم فریب نخورد، بلکه زن فریب‌خورده، در تقصیر گرفتار شد.»

📕 ترجمه‌ی قدیم کتاب مقدس، اول تیموتاؤس 2: 12_14. 📕

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی